21 april 2009

Tisdagslyx

Ikväll har vi ätit grön ärtsoppa med caviar och gräslök. Mmmm det var underbart gott. Jag tror att det är bra och viktigt att ha lite "guldkant" på tillvaron ibland. Ikväll ordnade vi lite god mat. Ibland kan "guldkanten" vara en bra film (hemma eller på bio), att få läsa en bra bok, en utflykt, en resa eller att träffa dem man tycker om. Det är nödvändigt att bryta mot de vanliga vardagsrutinerna emellanåt och bara ha det bra och njuta av livet trots att det bara är en helt vanlig tisdagkväll.
På torsdag reser vi iväg med jobbet till Sthlm. Det ska bli skönt att äntligen komma iväg. Det har varit så otroligt mycket att planera och förbereda. Men... jag hade trott att jag skulle kunna få lite tid över i Sthlm och träffa min vän C, men jag inser att det inte går. Både C och jag blev väldigt besvikna av att vi inte kan träffas nu. Vi hade sett fram mot det båda två. Det får helt enkelt bli en annan gång, då jag inte reser med jobbet. Men jag längtar så mycket efter att få träffas. C och jag var på väg att bli släkt för ganska många år sedan. Trots att jag är 12 år äldre än henne hade vi mycket gemensamt. Vi hade t.ex. en koloni tillsammans. Där odlade vi eterneller (det var ju populärt i början av 90-talet). En gång fick vi ett lass koskit till vår koloni som vi grävde ned i den sandiga kolonijorden. Sedan blev det växtkraft - både på eterneller och allt ogräs. När vi sedan hade skördat och torkat alla eterneller åkte vi iväg med allt till hennes familjs torp i Småland och gjorde eternellarrangemang en hel helg. Vilken energi vi hade...!
Ta gärna en titt här i min systers blogg: kolla här

1 kommentar:

promenader på landet sa...

Hej!
Vad soppan ser läskande ut!
Vad synd att du inte kunde träffa C men ni får väl försöka en annan gång!
Kram Ia