12 april 2009

Påskdagen

Hoppas att ni ALLA hade en bra påskafton! Jag tycker att vi hade en jättebra dag igår. Den smarriga tårtbiten på bilden är från påsktårtan som min pappa (snart 86 år) bakat. Efter den goda påskmaten, (som vi fick hos mina föräldrar igår tillsammans med A och A) satt vi ute på deras altan i solen och fikade, pratade och solade. Det var som vanligt underbart att få träffa både A och A. Trevligt att träffa mina föräldrar också förstås.
En vit hyacint och en vit krokus i mina föräldrars trädgård


En fin gammal korg som var lite undangömd i mina föräldrars trädgård. Jag har sett liknande korgar då jag hälsat på hos en annan bloggerska. Visst är den snygg? Välanvänd och lite lagom rostig.
Efter mat och fika skjutsade Ar sin bror till McD där han skulle jobba hela kvällen. Vi satt kvar en stund i solen på altanen. Därefter åkte J och jag iväg till V-stena.
Ett måste är att titta på alla tusentals klosterliljor i Örtagården. Jag som älskar vita blommor!


Sedan gick vi på strandpromenaden där det var helt vindstilla, solsken och varmt.
Nu har videungen sovit färdigt. Dags att vakna - det är vår!
Sedan åkte vi hem igen. Ar kom förbi eftersom det saknades lite till grillfesten på Ärtgränd. J och jag satt på vår balkong i kvällssolen och kände att vi har det verkligen bra.
Idag verkar inte vädret ha bestämt sig för solsken eller molnigt ännu. Troligen ska jag träffa Ar en stund idag. Ad jobbar stängning. Ia och jag ska ta en promenad på landet ikväll.
I morgon åker J och jag och hämtar våra möbler till köket. Så, då blir det en utflykt till Lammhult. Det ska bli jätteroligt!
I morgon åker Ar tillbaka till Oslo men ska först besöka sin farfar och farmor. Det är många som ska hälsas på då han är i M-by men det är nog jätteviktigt att prioritera att träffa dem man har en nära relation till, tror jag.
Det var mina egna tankar och funderingar på påskdagen 2009. Ha nu en fortsatt bra påskhelg!
Dagens bilder är mina egna

1 kommentar:

♥ Fyra årstider sa...

Ser jätte mysigt ut med alla blommor..och vilka söta söner du har..sist jag såg dem var de små.
Kram Lotta