06 april 2009

Blommor och muffins




Jag piggnade till igår så vi köpte blommor till balkongen. Vad fint det blev! Jag bakade muffins också. Jag hittade ett muffinsrecept på en blogg. Det är alltid lika gott med hembakat och nybakat. Det blir en hemtrevlig doft i hela huset. Det känns ju bra att få känna sig lite huslig och pysslig också.



Igår kväll var jag ute och gick med Ia hemma hos henne på landet. Ia bor fantastiskt vackert med en underbar utsikt. Igår doftade det vår där - härligt!
Ikväll kommer Ad och äter bakad potatis tillsammans med oss. Jag har längtat efter att få träffa honom.
På onsdag kommer spisen hem till Ad. Det känns bra att han får en modern och bra spis.
Vad skönt att vi bara ska jobba 4 dagar den här veckan. Sedan ser vi fram mot en lugn och skön påskhelg.
Förra veckan blev det nytt rekord i antalet besökare igen. Jag är glad för att ni är så många som vill hälsa på här. Som vanligt skriver jag om det som händer i mitt liv och om mina personliga tankar om livet m.m.

2 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vilka härliga muffins bilder!
jag blir jätte sugen!
Tack för promenaden det är alltid lika trevligt att promenera med dig!
Kram Ia

♥ Fyra årstider sa...

Mums..nu blev jag sugen på fika.
Kram Lotta