23 augusti 2022

Aktivitet blandat med vila

Igår hade jag ett möte efter lunch, sedan tog jag tåget till min gamla arbetsplats i Mantorp. Därifrån åkte jag och några av de tidigare jobbarkompisarna tåg till Linköping där vi uppvaktade Lisa 70 år. Trevlig kväll men jag blev samtidigt lite melankolisk över att Jens inte fick fortsätta leva och fira sin kollega sedan 30 år, han skulle tyckt att det hade varit kul. Men... det är så här det är i livet, glädje blandas med sorg ibland.

Efter frukost idag gjorde jag svarta vinbärssylt. Hade vinbär i frysen sedan förra sommarens skörd. Älskar svarta vinbärssylt i frukost-filen.

Är glad över att jag fått arbetsschema från den 1 september med två arbetspass/vecka. Ska bli jättekul att vaccinera i Boxholm igen och kul att träffa jobbarkompisarna. Ska också bli kul att inviga mina nya arbetsskor, ett par vita Birkenstock, köpta på rea.

I morgon och troligen även på fredag blir det en tur till Linköping. I morgon bouppteckning och på fredag lunch med vännen Malou.

På torsdag ringer en sjuksköterska från LAH för ett s.k. efterlevande-samtal.

Nu vet ni på ett ungefär hur jag  har det!   

Inga kommentarer: