20 augusti 2022

Grannar, vänner, sommarprat och tack

I onsdags var det 10 år sedan vi flyttade hit, då hade vi naturen som närmsta granne åt alla håll. I torsdags kom ett hus till granntomten, känns väldigt nära. Men... för att se det positiva är det bra att området är attraktivt och bebyggs, det kommer förhoppningsvis att gynna kommande husförsäljning. Trots att huset kom väldigt nära är det ändå ett vackert hus.

Igår vid 12.30-tiden kom mina fina vänner Biggan och Lena hem till mej på lunch. Här på bilden sitter jag ute i trädgården och väntar på dem. Jag hade fixat lunch med dessert. Det var så kul, mysigt och trevligt att träffas, prata och vara tillsammans. Lena känner jag sedan barndomen och Biggan är min vän sedan tonårs-tiden. Det blev mycket prat om både glädje och sorg. Tiden bara rusade iväg, helt plötsligt efter fem timmar var klockan halv sex och Biggan och Lena åkte hemåt. Hoppas att vi ses snart igen!

Biggan tipsade om Pär Lernströms sommarprat som jag lyssnat på idag på förmiddagen. Det handlade en del om uppbrott från frikyrkan och om problem i relationen till pappan som hade beroendesjukdom. Han avslutade sommarpratet med en  hyllning till sin mamma, hon som egentligen borde lyftas upp, hon som såg till att familjen hade det bra och aldrig överförde sin oro till barnen. Länkar till Pär Lernströms sommarprat HÄR.

Förutom att lyssna på sommarprat idag har jag också börjat skriva Tack-kort. Har skapat egna Tack-kort via Önskefoto av fotot ovan. Jag beställde först 10 st men behöver beställa fler, ni är ju så otroligt många som olika sätt visat stöd, omtanke, vänlighet, skickat blommor och minnesgåvor. 

Han är så fin där på bilden när han tittar ut över havet... Det blev en hel del tårar när jag skrev Tack-korten idag.

Inga kommentarer: