03 augusti 2022

Besök i den lilla stor-staden

I morse tog jag pendeltåget till Linköping för att besöka ett bank-kontor. Det är sådant man måste göra efter anhörigs dödsfall. Ett bank-besök räcker inte utan det kommer bli fler besök framöver innan allt är klart. När jag var i staden passade jag på att besöka "Te-boden David Carlssons eftr.". Köpte mina favorit-teer De-Ce-blandning, Earl grey stark och Äppel-te. Besökte också en klädbutik där jag köpte en jacka till ett superbra pris på rea. Trött och nöjd med besöket i staden var det skönt att sätta sig på tåget och åka hem igen.  

När jag kom hem åt jag lunch, hade rester kvar från gårdagens middag. Sedan en kopp te De-Ce-te och sedan lite vila. Nu funderar jag på vad jag ska göra resten av dagen/kvällen, kom på att jag ska skörda gurka och lägga in, finns ett bra recept HÄR. Jag tar senapsfrön i stället för vitlök, enligt Adams rekommendation.

I morgon blir det en träff med två av mina tidigare jobbarkompisar. Jättekul!

På fredag eftermiddag åker jag till äldsta syrran med man, förutom fika och kvällsmat kan det bli ett bad också =)

I helgen blir det ev. promenad med svamp-plockning tillsammans med vännen Maria.

På måndag eftermiddag ev. en fikaträff med jobbarkompis. 

På tisdag har jag en klipp- och sling-tid.

På onsdag anländer jag till Arwid, Lotta, Lo och Tuva. Adam ansluter till helgen. Underbart! Som jag har längtat! 

Har också en lunch inplanerad med vännen Lena om några veckor.

Känner mig oerhört tacksam och privilegierad över att ha så många fina vänner. Ert stöd och omtanke betyder mycket!

Ha nu en fin onsdag-kväll allesammans! 

Inga kommentarer: