09 augusti 2022

En plan för dagarna

Ska snart åka iväg till min frisör för välbehövlig klippning och även slingor =) När jag kommer hem ska jag packa mina väskor inför resan till Arwid med familj. Vet inte hur det blir med bloggandet när jag är borta, kanske bloggar jag från mobilen eller inte alls, vi får se... Jag kommer att ha superfina dagar tillsammans med Arwid, Lotta, Lo och Tuva, sedan kommer Adam till helgen. Här hemma kommer katt- och hus-vakt på besök ibland, det känns bra =)

Hade en supertrevlig eftermiddag igår när jag träffade jobbarkompisen "Ankan" på Nyfiket i min stad. Kul och trevligt att träffas, fika och prata!

I den situation jag befinner mig i har jag förstått att det är viktigt med rutiner, att ha en plan för dagen med olika aktiviteter, måltider och vila. Även super-viktigt att ha kontakt med vänner och familj förstås. Dessutom viktigt att lyssna på kropp och själ, att vara snäll och tillåtande mot sig själv, att vara medveten om att måendet förändras, ibland till det bättre och ibland till det sämre. Att känna tro (i stället för oro) och tillit trots en annorlunda livs-situation. Sorg och andra reaktioner på det som varit är helt naturligt och behöver sin tid. Allt har sin tid!

Ha det bra allesammans!  

Inga kommentarer: