01 augusti 2022

Rensar och sorterar

Tar en paus i rensandet och bloggar lite i stället. Jag rensar i förråd, garage, bokhyllor och i walk in closet. I morgon behöver jag åka till miljö-återvinningen igen med sådant som ska kastas/återvinnas. Innan jag började med rensandet och sorterandet idag målade jag den nyrenoverade odlingslådan en andra gång. Det känns även som jag rensar och sorterar mina tankar och känslor efter allt som varit.

Hade tänkt vattna krukor och rabatter i eftermiddag men det kom en ganska rejäl regnskur. Gjorde mitt yoga-pass i stället, när det regnade.

Den här veckan har jag ett bokat möte på bank-kontoret i Linköping, det är sådant man måste göra efter anhörigs bortgång. Torsdag kväll ska jag träffa två av mina tidigare jobbarkompisar. För övrigt ska jag fortsätta med rensandet och sorterandet här hemma. Kanske blir det någon motionsrunda också? Är fortfarande ganska trött och "tagen" av situationen, det gäller att lyssna på kroppen och lägga in några vilo-pass emellanåt. Ser fram mot att resa till Arwid med familj nästa vecka, då blir jag borta några dagar. Ser också fram mot att börja vaccinera igen några dagar i veckan med början den 1 september. Tror att det är bra med miljöombyte, att komma hemifrån, träffa mina "nära och kära", träffa jobbarkompisar m.fl. 

Det finns mycket bra att läsa om sorg bl.a. HÄR hos Cancerfonden.  

Inga kommentarer: