07 augusti 2022

Promenad, kantareller och lite annat

Var hos vännen Maria kl. 10.15 idag, vi gick en motionsrunda och stannade även till i svampskogen. Vi hittade en hel del fina kantareller, härligt att gå i skogen. När vi kom tillbaka drack vi vatten, satt ute och pratade. När jag kom hem åt jag gårdagens rester till lunch. I eftermiddag har jag fixat och vattnat i trädgården, även kollat igenom vad som finns i garage och förråd. Har en hel del saker att skänka och ev. kanske sälja. Ikväll rensade jag kantarellerna och gjorde två goda kantarellmackor =)

Har precis pratat med Adam som tyvärr blev förkyld de sista dagarna på semestern, i veckan som var. Han skulle ha börjat jobba i morgon efter fyra veckors semester men är sjuk och måste vara hemma. Fortfarande gäller "Stanna hemma när du är sjuk". Hoppas han blir frisk till nästa helg, då det är tänkt att vi ska ses i "Läjet"

Dagens bild tog jag i svampskogen idag 

Inga kommentarer: