27 augusti 2022

Lunchträff och fikastund

I eftermiddag var jag och hälsade på mamma Vera på Äldreboendet. Jag hade med kaffe, prinsessbakelse och en bukett från trädgården. Mamma Vera frågade förstås om Jens var med, hon frågar alltid efter honom och har alltid tyckt väldigt mycket om honom. Hon brukar ofta säga att Jens är alltid så snäll och lagar så god mat. Jag svarade att Jens är inte med idag, sedan sa jag inget mer om det. Kände att det blir för mycket att ta in för mamma Vera, och superjobbigt att berätta hur det verkligen är...

Mamma Vera var glad för besöket och för gott fika. Hon sa att hon mår bra och att hon trivs. Pratade också lite med hennes kontaktperson. Allt verkade bra på boendet men mamma Vera "försvinner" mer och mer.

Hade en supertrevlig lunchträff igår med vännen Malou. Tog tåget till Linköping 11.55, träffade Malou utanför Åhléns, vi gick till restaurang Stångs Magasin där vi åt god lunch och pratade länge. Efter lunch gick vi en liten sväng i city, jag köpte presentpapper, snöre och kort till Tuvas doppresent. Åkte sedan hemåt igen med tåget 14.46. Supertrevligt att träffa Malou och prata!

När jag kom hem skördade jag gurkor och gjorde inlagd ättiksgurka enligt Sara Bäckmo, recept finns HÄR. Satt en stund på altanen, drack te och läste "Hus o Hem" innan regnet kom. På kvällen kollade jag lite på SVT play och tyckte synd om mig själv...

Känner mig proppmätt efter fikat hos mamma Vera i eftermiddag. Äter något enkelt ikväll, kanske rostat bröd och en stor kopp te. Hoppas nu på åska och regn efter denna kvava och ganska tunga dag.
 

Inga kommentarer: