05 augusti 2022

Återbesök på återvinning

Efter frukost satte jag igång med rensadet och sorterandet igen. Jag packade bilen full med grejer och körde till Hulje Återvinning. Passade också på att tanka bilen när jag var ute och körde. När jag kom hem var det dags att fixa lunch, gick först till odlingslådorna, grävde upp lite potatis, drog upp några morötter och en röd lök. Sedan blev det sill-och-potatis-lunch.

Igår kväll träffade jag två tidigare jobbarkompisar och det var jättekul och trevligt. Vi var på ett café, satt ute i skuggan, åt en kvällsmacka och pratade. En ljuvligt vacker sommarkväll i vår lilla stad. Efter c:a tre timmars prat var det dags att bryta upp. Jag passade på att handla lite på ICA innan jag åkte hemåt. På ICA träffade jag en vän som kramade om mej och undrade hur det var med mej efter allt jag varit om. Ja, det är som jag skrivit tidigare, ni är många som bryr er och tänker på mej, det är jag oerhört tacksam över. Tack för att ni finns!
I eftermiddag bär det av mot Motala för att hälsa på äldsta syster med man. Jag tar med badkläderna, men... vi får se om det blir något bad denna regniga dag.

Pratade med vännen Maria på förmiddagen och vi bestämde oss för att ta en motionspromenad på söndag förmiddag, kanske hittar vi även kantareller då.

Inga kommentarer: