10 januari 2024

Årets första tulpaner

I morse gick jag upp tidigt, tände ljus, drack morgonkaffe och sedan frukost. Klädde på mig och gick en rask promenad mot staden för att besöka klädbutiken "Marina" med rea på allt och som öppnade redan kl. 08.00. Men, jag köpte inget trots halva priset, hittade inget i min storlek som jag behövde..   

När jag gick tillbaka hem igen såg jag att det var torg-dag, det är ju onsdag idag. Jag stannade hos blomsterhandlaren och köpte tulpaner, man får mycket blommor för pengarna där =)

Resten av förmiddagen, fram till lunch, har jag rensat ut en hel del gamla inlägg i bloggen. Har gått igenom alla inlägg från 2008 och fram till nu och kastat bort det jag inte vill ha kvar. Det tog några timmar att gå igenom allt men jag har ju tid, känns bra nu när det är gjort.

 
I morgon förmiddag ska jag till frisören Susanne på Hårfixarna för klippning. På eftermiddagen ska jag vara med Lo och Tuva en stund innan Arwid kommer hem från jobbet, Lotta ska på examens-middag i Göteborg och behöver åka hemifrån innan Arwid kommit hem. Så skönt att kunna hjälpa till i vardagen när det behövs. På fredag morgon bär det av mot Göteborg igen och till Lottas examen i Annedalskyrkan med efterföljande lunch. Mycket kul att se fram emot!

Nu är det dags för dagens andra promenad =)

Ha det bra allesammans! Kram till Er alla från bloggerskan!

Inga kommentarer: