25 januari 2024

Väder-variation och helst vegetariskt

Det är väldigt, väldigt skönt och behagligt att vara ledig. Det är även kul att jobba men nu njuter jag av lediga dagar tills det är dags igen. Men... det gäller att fylla dagarna med meningsfullt innehåll annars kan det bli lite ensamt och långtråkigt.  

Igår var det väldigt mycket regn och rusk men det klarnade upp framåt eftermiddagen då jag passade på att ge mej ut på en motionsrunda. Det blåste som sjutton men var helt obeskrivligt vackert. Stora vågor vällde in över stranden och havets brus hördes ända hem till mej. 
Det är något speciellt med ljuset här vid havet. Även om det är en mulen himmel känns det ljust. Man anade solen ändå bakom molnen.

Blåsigt som sagt och riktigt kallt, skönt med luva över mössan. Kände mej nerkyld så fort jag stannade men njuter av promenaderna utmed havet oavsett väder.

Idag var det ett helt annat väder med januarisol och nästan helt vindstilla. Härligt att sitta en stund på en bänk utmed strandpromenaden och njuta av solskenet. Det var många som promenerade på strandpromenaden idag och många som satt på bänkarna med ansiktet mot solen. Kändes lite som vår i luften men i morgon ska det visst bli busväder igen.

Till lunch idag gjorde jag fisksoppan som Adam bjöd oss på när han fyllde år. Den blev himmelskt god! Jag äter fisk men har i stort sett slutat äta kött. Har inte ätit nötkött på många, många år, har inte tyckt om det och kände att jag äcklades av stora maffiga köttbitar. I somras då jag bodde hos Arwid och Lotta åt vi vegetariskt och har sedan dess inte varit så sugen på att äta kött.

Ha det bra alla ni fina som hälsar på här i bloggen!

Kram från Kerstin  

Inga kommentarer: