04 januari 2024

Läget i livet

Idag blir det några bilder från i somras, skönt att tänka lite på sol och värme nu när det är kallt och riktigt vintrigt ute. Har inte heller tagit några nya bilder efter att vi kom hem från Hovfjället. 

Här kommer lite läges-rapport från mej =)

Igår morse tog jag bussen hem till Arwid och familjen. Hade tänkt cykla men Arwid ringde och sa att det blåser alldeles för mycket för att cykla. Han hade verkligen rätt, när jag gick till busshållplatsen hade jag motvind, det kändes bitvis som jag fick kämpa för att ta mej framåt, dessutom blåste det så hårt att jag "tappade andan". Så det var väldigt skönt att åka buss till dem. Hemma hos Arwid hade jag hand om barnen när Arwid hade ett jobbmöte. Förskolan är stängd och Lotta håller på med det sista innan det är dags för barnmorske-examen i slutet av nästa vecka. Lo lekte med kompisen Lea så jag hade mest hand om Tuva. Jag fixade lite förmiddagsmellis till dem, Tuva satt i mitt knä, lekte och pusslade. Så mysigt och roligt! Sedan fixade Arwid lunch till oss innan jag gick en promenad i medvind hem till mej. 

På eftermiddagen gick jag en promenad in till Varberg city för att hämta paket. Det är ju tre som ska firas nu i januari, därav paketen att hämta. 

Idag blev det en promenad till Varbergs bibliotek för att hämta en bok jag reserverat. Var även i bokhandeln och köpte present-papper. I eftermiddag har jag plockat bort allt julpynt, städat och gjort fint. Planterade om några krukväxter också.

På söndag fyller Adam år. Då åker vi hem till honom allesammans och firar. Så härligt att kunna ses när han fyller år. Förut, när vi bodde långt ifrån varandra, kunde jag bara ringa och gratta men inte ses samma dag. 

Nu har jag bott fyra månader i min lägenhet och det är åtta månader sedan jag lämnade Mjölby. Att flytta hit till Varberg är bland det bästa jag gjort i mitt liv. 
Något som också känns väldigt bra och befriande är att ha varit utan bil i ett halvår nu. Så skönt att slippa allt detta som en bil kräver. När jag bor som jag gör nu är det enkelt att ta sig fram på elcykeln, gå eller åka tåg och buss.

Nu ska jag börja läsa boken som jag hämtade på bibblan idag.
 
Ha det så bra allesammans! Fortsätt ta hand om er och själva och varandra så bra ni kan! 

Inga kommentarer: