12 januari 2024

Barnmorske-examen

Wow vilken jättefin dag vi haft idag! Så roligt och festligt att vara med på Lottas examen.

Vi åkte mot Göteborg vid 8.30 och var på plats i Annedalskyrkan lite före 10.00. Examens-ceremonin började med att alla barnmorskorna tågade/dansade in i kyrkan till härlig sång och musik och folkets jubel. Wow vilken energi-explosion! Sedan var det en fin och högtidlig examens-ceremoni med sång, musik, tal och utdelning av examensbevis.

Här är Arwid och Tuva i kyrkan precis innan det började.


Lo i kyrkan

Här är världens finaste Lotta som numera kan titulera sig legitimerad barnmorska.

Den här bilden är tagen av Arwid utanför kyrkan.

Grymt bra gjort av Lotta, att som småbarnsförälder studera till barnmorska med allt vad det innebär. Jag är super-stolt över att vara svärmor till Lotta!

Efter examens-ceremonin gick vi en promenad till den mysiga lilla restaurangen "Bar Robusta" i stadsdelen Linné. Det var Lottas föräldrar, Adam, Arwid, Lotta, Lo, Tuva och jag som åt god mat i mysig miljö med trevlig och vänlig personal. Bilden ovan är lånad från restaurangens hemsida. Efter den goda lunchen med kaffe på maten gick vi en promenad via Slotts-skogen till parkeringen där bilarna var. Det kändes som Göteborg visade sig från sin allra finaste sida idag. Det var vintervitt, frostigt och vackert med en strålande sol som värmde. Göteborg är en mysig storstad. 

Sedan åkte vi hem till Arwid och Lotta där...

... det var dukat långbord så fint. Även grannarna (fem personer) kom och grattade Lotta och stannade på fika. Barnen lekte, vi vuxna satt och pratade, Lottas pappa höll tal och Lotta öppnade sina presenter. Arwids present till Lotta var så stor att den var inslagen i ett stort dubbel-lakan. Kanske undrar ni var vad det var som var inslaget i detta stora lakan? Det var något som Lotta kan sitta och mysa i när hon är hemma och ledig.

Vilken underbart fin dag jag varit med om idag. Är så obeskrivligt tacksam och glad över allt jag får uppleva här. (Sänder en tacksamhetens tanke till mig själv, att jag hade mod och handlingskraft att flytta hit till Varberg.)

Som vanligt hoppas jag att allt är bra med alla mina fina bloggbesökare!

Kram till Er alla från Kerstin

Inga kommentarer: