22 januari 2024

Helgen och veckan

När jag var ute på min halkiga och blåsiga motionsrunda igår förmiddag ringde Arwid och undrade om jag ville komma till dem på eftermiddagen och självklart ville jag det =) 
När Arwid ringde var jag på väg mot Apelviken där bilderna är tagna. Det var minst sagt friska vindar och ett väldigt halt underlag. Skönt ändå att komma ut i dagsljus, andas frisk luft och röra på kroppen.  
Senare på eftermiddagen tog jag bussen från hållplats "Almers väg" till Arwid och familjen i "Läjet". Lotta jobbade eftermiddags- och kvälls-passet på Förlossningen i Varberg. Jag lekte med Lo och Tuva (vi byggde mest med Duplo) och Arwid kunde fixa med lite allt möjligt i lugn och ro. Jag var kvar tills det var dags för Arwid att natta barn och då tog jag bussen hem till mej.

Njuter av att ha så nära till Arwid och familjen, att kunna ses spontant när det passar. Vi fick lite rapport från Adam som varit i Sthlm i helgen, bl.a. på konsert och museum med sina gamla Mjölby-kompisar. Skönt att veta att vi alla har det bra!

Ringde sedan äldsta syrran igår kväll och grattade. Kul att prata förstås, fick också lite mor-Vera-rapport.

Denna vecka har jag inget särskilt planerat. Har haft tvättstugan idag på förmiddagen. Tar nog en promenad till Biblioteket i eftermiddag och hämtar en bok jag reserverat, det är boken "Pilgrim" skriven av Jens-Henrik Jensen. Tror det är den sjätte boken i serien om krigsveteranen "Oxen".

Nu när jag har så mycket tid ska jag ta tag i lite målning i hallen. Vi får se när jag är redo att börja ;)

Önskar alla mina fina blogg-besökare en behaglig vecka! Ta hand om Er!

Kram från Kerstin

Inga kommentarer: