14 april 2024

En bra lördag igår

Igår var jag på torget här i Varberg och köpte tre pelargoner till balkongen. När jag kom hem planterade jag om dem i ny jord i krukor. Fint med lite färg! 

Igår hade jag mycket energi och hade en ganska aktiv dag. Det är ju så livet är, ibland relax och vila varvat med energi och aktivitet. Stekte c:a 30 köttbullar på formbar veggofärs. Om jag får säga det själv så blev de väldigt goda, smakar väldigt likt helt vanliga köttbullar. Åt några till lunch igår med potatis, brunsås, lingon och inlagd gurka. Resten av dem åker in i frysen.

Efter lunch läste jag bok och drack kaffe i balkongsoffan. Solen tittade fram bakom molnen ibland och lyste på mej.


Framåt tidig kväll gick jag min vanliga motionsrunda över Hästhagaberget, strand-promenaden, rundar fästningen och sedan tillbaka, avslutar alltid med en promenad på stranden vid Kusthotellet. Dessa två spatserade omkring i området vid fästningen.

Hoppas att alla ni därute också har en fin helg!

Kram från Kerstin 💗

Inga kommentarer: