02 april 2024

Inne-väder

För två veckor sedan testade jag att så tomater på detta enkla sätt. Jag strödde ett tunt lager jord ovanpå tomatskivorna och har vattnat regelbundet för att hålla jorden lagom fuktig.

Idag ser det ut så här i krukan =) Om ytterligare två veckor är det kanske dags för omplantering.

I morse gick jag upp tidigt pga jobbdag 8 - 12. Bestämde mig för att ta bussen eftersom det regnade. Vid 06.45 ringer min snälla och omtänksamma vaccinations-kollega och meddelar att hon kommer förbi och hämtar mig i bilen. Min kollega fick jobba i Vårdcentrals-verksamheten idag (i TeleQ)  så jag skötte vaccinationerna själv och det gick bra. När arbetspasset var slut fick jag skjuts hem.

När jag kom hem åt jag lunch och sedan sov jag en stund. Resten av dagen blir nog inomhus, längtar inte ut till regn och kyla. Har förstått att ni i Östergötland har fått massor av snö, inte kul men typiskt för april.

Ha det bra allesammans!

Kram från Kerstin 💚

Inga kommentarer: