06 april 2024

Redo för odling på liten yta

Igår hade jag ett förmiddagspass med vaccinationer på Läjeskliniken. Min kollega hade tagit ledigt så jag jobbade själv och det gick bra. Framåt eftermiddagen cyklade jag till Arwid och familjen. Jag hade hand om Lo och Tuva några timmar när Arwid och Lotta var på bio. Allt gick bra, jättemysigt att leka med Lo och Tuva, att vara tillsammans. När jag skulle cykla hem igen var det ösregn så Arwid skjutsade hem mig.

Idag på förmiddagen gick jag en långpromenad för att hämta min cykel. Det tar ungefär 45 min att gå från mig till Arwid och Lotta. Solen lyste och det blev så varmt att jag fick ta av mössa, vantar, tröja och jacka och gå i kortärmat. Stannade en stund när jag kom fram. Arwid, jag och barnen var på lekplatsen en stund. Hann även titta lite i Arwids och Lottas fina trädgård. Sedan cyklade jag hemåt. På vägen hem stannade jag till vid "Blomsterhavet" och köpte trädgårdshandskar, en liten förpackning hönsgödsel, sättlök och frö till chili. Nu känner jag mig redo för en ny och lite annorlunda odlingssäsong på liten yta. Det känns bra =) Jag har både balkong och en odlingslåda på gården till mitt förfogande.

Idag blev det en bild på soffhörnan, igen... Ska försöka skärpa mig och ta bilder på lite annat.

Hoppas ni har en fin helg!

Kram till Er alla från Kerstin

Inga kommentarer: