18 juli 2024

Dagens cykelutflykt

I eftermiddag cyklade jag till Gamla Köpstad Havsbad. Hade packat ryggsäcken med te, en kaka och bok. När jag kom fram såg jag att stranden var väldigt annorlunda mot förra sommaren. Då var det härlig sandstrand, nu väldigt stenigt. Men... det är troligen havets vågor som ibland drar med sig sanden ut till havs. Hade inte tänkt bada ändå utan bara vara vid havet i solen och läsa bok.  

Här är en bild från samma strand förra sommaren. Helt otroligt hur naturen själv kan ändra förutsättningarna.

När jag kom fram till stranden gick jag först en liten runda och såg mig omkring. Såg inte en enda människa, helt folktomt, lugnt och fridfullt. Det enda som hördes var havets vågor och måsarnas skri.

Sedan hittade jag en bra plats att vara på. Packade upp filt att sitta på, termos med te och bok. Började läsa en ny bok med passande titel "Att hitta hem" skriven av Caroline Twamley (som är född och uppvuxen i Halland).

När jag inte läste bok tittade jag ut över havet. Älskar att vara nära havet och älskar mitt liv här i Varberg.

Efter några timmar cyklade jag hemåt igen, glad och nöjd med min fina utflykt.

Igår förmiddag hade jag ett arbetspass på Läjeskliniken med vaccinationer. Ytterligare ett halvdags-pass om två veckor. I slutet av september är det utbildning inför höstens och vinterns vaccinationer, sedan dags att börja vaccinera igen i mitten av oktober.

Om två veckor är Maria här och hälsar på. Så kul det ska bli!

Ja, tiden går så fort, vill bromsa tiden lite nu på sommaren, men det går inte. 

Inga kommentarer: