06 juli 2024

I mitt eget sällskap

Den här helgen umgås jag med mig själv. Arwid och familjen har besök och Adam är snart på väg till sin far för att hälsa på. Jag har inte planerat något särskilt i helgen. Att vara tillsammans med mig själv är inte svårt på något sätt. Upplever att variationen mellan att ha sällskap, besök och vara själv passar mig bra. Så nu vet ni det ;)

Läste i "Livsstilsverktyget" idag om att vara närvarande och vilken betydelse det har i våra liv. "Att vara närvarande är ju motsatsen till att leva ett liv på "autopilot" utan att uppfatta nyanserna och rikedomen i varje ögonblick. När vi är närvarande i nuet ser vi våra medmänniskor och vi ser oss själva. Vi blir mer benägna att prioritera rätt och att  fatta kloka beslut gällande vår hälsa och våra relationer."

Att bli mer närvarande, att stärka förmågan till närvaro i nuet, kan man träna på. Man får mycket tips, råd och inspiration i verktyget.

Om du vill veta mer om "Livsstilsverktyget" kan du följa bifogad länk HÄR.

Inga kommentarer: