15 juli 2024

Mitt i sommaren

Igår var vädret helt ok här. Gick motionspromenad efter frukost, rensade och skördade i min odlingslåda. Framåt 17-tiden cyklade jag till stranden, låg där i ett par timmar, läste bok och tittade ut över havet. Nu läser jag boken "Femton år" skriven av Vigdis Hjort. Vilken bok! I början verkar den mest handla om ett barns upplevelser i sin trygga familj och omgivning. Sedan blir boken mer och mer obehaglig när man förstår att familjen bär på en massa lögner och hemligheter. Allt detta berättas utifrån barnets perspektiv. Nästan på gränsen till vad man kan stå ut med, eftersom detta nog är ganska vanligt förekommande, mer eller mindre, i verkliga livet.
 
Idag var det ganska kraftigt regn på förmiddagen, som skyfall. Arwid kom med bilen och hämtade mej. Vi åt lunch hos dem och jag hade hand om barnen lite när Lotta packade inför deras resa och Arwid städade bilen. Sedan blev det jättefint väder och jag gjorde en "runda" i trädgården innan Arwid skjutsade hem mej framåt kvällen. En jättemysig och rolig dag! Så mycket glädje, kärlek och energi!

I morgon är det tvättdag igen, ja dagarna och veckorna går fort. På onsdag behöver jag gå upp tidigt för då är det dags för ett vaccinationspass på Läjeskliniken. Verkar vara fullbokat och jag antar att det är bältrosvaccin som ska ges.

Trädgårdsjobbet som jag hade i en trädgård här i Varberg var ju bara en kort period och är över nu. Hoppas på att få komma tillbaka ifall min insats skulle behövas igen. Trivdes väldigt bra i den trädgården  och superkul att få ta hand om den.

Inga kommentarer: