09 juli 2024

Tisdags-rapport från livsnjutaren

Igår eftermiddag hade jag hand om Lo och Tuva några timmar. Lo hade sin kompis Lea på besök. Jag lekte med Tuva, fixade mellis till barnen och hade en supermysig eftermiddag. När Lotta kom hem trimmade jag kanter i deras trädgård. Sedan kom Arwid och då åt vi middag allesammans i uterummet. Framåt kvällen cyklade jag hem till mej, cyklade vägen som går utmed havet. Tänk att man kan ha det så här bra! Njuter av mitt liv!

Idag har jag haft tvätt-dag, hade bokat tvättstugan 7 - 14. I eftermiddag tog jag cykeln in till centrum för att återlämna en bok på bibblan och låna en som jag hade reserverat. Ja, jag läser mycket, har alltid en bok på g. Har dock slutat köpa böcker, lånar på bibblan och är med i bokhandelns bokcirkel där man lånar hur länge man vill och behöver. Äger inte ens en bokhylla längre.

Häromdagen kom jag att tänka på att jag varit utan bil ett år nu. Jag saknar den inte, skönt att slippa allt besvär med bilen. Klarar mej bra med min el-cykel. När jag behöver storhandla unnar jag mig hemleverans. Det är väldigt skönt att äga så lite som möjligt och att inte bo på större yta än vad jag behöver. En frihetskänsla!

Just nu kom denna bild från Lotta. Lo har fått en lite större cykel idag, ser sprillans ny ut men är köpt via Marketplace. Så bra och vad kul för Lo! 

Inga kommentarer: