04 juli 2024

Underbart fina dagar

Har inte heller denna vecka haft prio på bloggen som ni kanske märkt. Det beror på att det händer en massa roligheter och då får bloggen vila.

I måndags kom Arwid, Lotta, Lo och Tuva på lunch. På eftermiddagen var Lo och Tuva kvar hos mej några timmar. Tisdag och onsdag eftermiddag har jag haft hand om Lo och Tuva hemma hos dem. På kvällen har jag stannat på mat. Igår kväll hjälpte jag till med deras trädgård, planterade tre rosor, rensade, vattnade och klippte bort vissna rosor i ros-portalen. Vid 21-tiden cyklade jag hemåt, cyklade vägen utmed havet, lite kyligt ute men vackert, som vanligt.

Har haft mysiga dagar som ni förstår, så roligt och mysigt att ha hand om Lo och Tuva. Jättekul också att träffa Arwid och Lotta förstås. En extra bonus att fixa lite i deras trädgård, jag älskar ju trädgårdsarbete som ni vet.

Buketten på bilden har Lo och jag plockat (de gula blommorna kanske ser ut som maskros, men det är det inte).

Nu har jag några oplanerade dagar här hemma. Ska ta hand om min odlingsåda på gården, den behöver rensas, gödas och skördas. Ska gräva upp lite potatis till min lunch idag, plocka dill och kanske dra upp en morot eller två. Ska veckostäda mitt hem, läsa, yoga och kanske gå en promenad mellan regnskurarna.

Så tacksam över allt fint och roligt jag får uppleva här!

Bilden ovan är en maffig och tjusig dahlia hemma hos Arwid och Lotta

Inga kommentarer: