20 juli 2024

Lite gott och blandat från mitt liv här och nu

Så härligt med sol och värme nu. Jag brukar inte vara ute i värsta solgasset mellan 11 - 15 så därför cyklade jag mot stranden igår vid 15.30. Kåsa-stranden var helt överbefolkad så jag gick i stället upp på berget vid Subbe Fyr där jag låg och läste i några timmar. Det fläktade väldigt skönt där och det var i stort sett helt folktomt. 

Igår förmiddag var jag på bibblan och hämtade två böcker som jag hade reserverat. Gick en trappa upp i biblioteket där de flesta böcker finns, det är så fint med alla böcker och så lugnt och fridfullt. Här uppe brukar jag inte vara så ofta, hämtar ju mest reserverade böcker och de finns på entréplan. Det är ett stort och fint bibliotek.

Häromdagen landade denna härliga bild i min telefon. Lo och Tuva är ute reser tillsammans med sin mamma och pappa. På måndag anländer Adam till dem. Hade videosamtal med dem i torsdags kväll och de såg ut att ha det jättebra, i välordnat land med ordning och reda. Men... Lo berättade att en tjuv hade tagit hennes skor när de var på stranden...

Efter frukosten idag cyklade jag till gården Vare för att köpa ägg. På vägen dit cyklade jag utmed havet, tog en sväng ner till hamnen i "Läjet" innan jag cyklade ut på landet. Man köper sina ägg från en låda på gården och swishar betalningen. Sedan cyklade jag hem och fixade lunch. Idag gjorde jag medelhavsbiffar på vego-färs, blev supergoda (om jag får säga det själv). Till detta åt jag egen potatis, egen inlagd gurka och en klick coleslaw som jag gjorde häromdagen.

Nu är det snart dags att packa strandväskan =)

Ja, det blev lite av varje i dagens blogg-inlägg, precis som livet är.

Hoppas ni alla har det bra och kan njuta av sommaren! Ta hand om Er på absolut bästa sätt! 

Stor kram till Er alla från bloggerskan 💗

Inga kommentarer: