30 juli 2024

Fina sommardagar med besök


Så fina dagar jag haft tillsammans med Biggan och Tobbe och vilken tur med vädret. De kom fram i söndags vid 12-tiden och parkerade husbilen utanför mitt hus. De hade med sig en fin bukett med luktärter och jag hade fixat lite lunch till oss med kaffe på maten och kaka. Sedan åkte Biggan och Tobbe och checkade in på campingen, som är alldeles i närheten, vid Apelviken.

På eftermiddagen åkte vi på en cykeltur, Biggan och Tobbe hade med sina cyklar. Första stoppet gjorde vi i Apelviken. Sedan cyklade vi till berget och Subbe fyr. Jag tog några bilder där på Biggan och Tobbe men det blåste som sjutton så bilderna blev inte bra. Sedan vidare till Kåsa-stranden vid Kusthotellet. Tobbe tog denna bild på mej och Biggan där.

Sedan vidare till kallbadhuset och Varbergs fästning. Vi tog en glass och kaffe vid Fästningens våffelcafé. 

Igår förmiddag cyklade jag till Biggan och Tobbe på campingen och därifrån cyklade vi alla tre till "Läjet" för att äta lunch på fina och mysiga Joels Brygga. Vi åt fisk förstås och allt smakade bra som vanligt. Vi lyxade till det med en god dessert och kaffe på maten. Efter maten satte vi oss utanför restaurangen i solen och tittade på båtarna. Sedan trampade vi vidare till Vindavägen och hälsade på hos Arwid, Lotta, Lo och Tuva. Mysigt att sitta i deras trädgård och prata en stund.

På kvällen var vi hos Biggan och Tobbe på campingen. Vi satt utanför husbilen och åt god pizza. Sedan blev det lite kyligt och då gick vi in i husbilen där man satt skönt och bekvämt. Vi spelade lite "skitgubbe" och hade en supermysig kväll.

Bilden ovan har jag lånat från Joels Brygga.

Idag gick vi lite på stan här i Varberg, lite shopping blev det och sedan lunch på Café Mignon. I eftermiddag har vi varit i solen på stranden i Apelviken och vi har badat länge i havet. Så härligt! Svensk sommar när den är som bäst!

Det har varit jättekul och mysigt att ha Biggan och Tobbe här. Vilka fina dagar vi fick vi tillsammans! Tack för den här gången!

I morgon förmiddag har jag vaccinations-jobb och sedan laddar jag för besök av bästa Maria som kommer på torsdag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Än en gång Tack för härliga dagar hos dej🌞Nu är vi hemma igen, stannade och åt lunch i Ulricehamn och ett kort stopp i Jönköping på en bilfirma. Har skördat 1,2 kg tomater, 3 gurkor, vaxbönoroch några hallon.Kram från oss

Kärrans blogg sa...

Tack själva, det var så roligt att ha er här!
Vad härligt att kunna skörda så mycket gott.
Kram till Er!