13 juli 2024

En jättefin och rolig sommardag

Vilken fin och härlig sommardag det var igår. 

Jag började dagen med ett besök hos min frisör Susanne på Hårfixarna här  Varberg. Så glad att Lotta hjälpte mej hitta just denna frisör när jag hade flyttat hit. 

På eftermiddagen kom Arwid, Lo och Tuva hem till mej. Jag hade fixat lite mellis åt oss och hann leka lite med Lo och Tuva innan vi cyklade iväg till ... 

... Brittas strandveranda i Apelviken. Där träffade vi Lotta som kom från jobbet och sedan åt vi god mat där. Vi satt ute i solen, hade utsikt över Apelviken, maten var jättegod och jag hade världens bästa sällskap. Vilken fin sommarkväll! Jag har verkligen allt man kan önska sig. 

Bilden ovan är lånad från Brittas strandveranda

 

Efter maten gick vi till stranden. Ingen blåst idag =) Så härligt att se Lo och Tuva springa barfota i sanden i fina sommarkvällen.

Här är Tuva som gillar att gräva och leka i sanden. Barnen tog ett kvällsdopp i havet. Sedan var det dags att säga hejdå, tack för ikväll, vi ses en annan dag och så cyklade jag hem till mej.
På hemvägen cyklade jag utmed strandpromenaden och såg att det är hur mycket folk som helst nu, överallt. Jag förstår att det är många som söker sig hit på sommaren, Varberg är en fantastiskt fin stad.

Inga kommentarer: