26 december 2009

Allting är vitt, vitt, vitt


Kom iväg på en motionsrunda idag också. Det blev 7200 steg. Gick lite i skogen också och tog några bilder på naturen som är underbart vacker nu. Allt är vitt!

Jag jobbar på att prioritera motion i mitt liv. Jag mår ju så mycket bättre av att motionera regelbundet, att vara utomhus och att uppleva naturen. 2010 ska bli ett relaxår med fokus på motion, godhet, lärande och utveckling. Det låter väl bra?

Jag läser fortfarande boken "Vägar till visdom" skriven av Stefan Einhorn. En underbar bok, bland det bästa jag någonsin läst. "Att utveckla sin visdom är ingen enkel uppgift. Den kräver tid, eftertanke, flexibilitet, ödmjukhet inre utveckling och - kanske viktigast av allt - en stark vilja att växa och bli en visare mäniska." Han skriver också att alla kan, om vi vill, utvecklas i positiv riktning.
Nu ska vi åka iväg till min äldsta syrra med familj. Det ska bli kul att träffas!  

4 kommentarer:

S o F sa...

Låter som fina och bra tankar inför livet 2010. :)

Visst är det väl vackert med allt detta vita. Precis som man minns vintrarna från barndomen.

God fortsättning!

promenader på landet sa...

Hej K! Låter som en tänkvärd bok! Vi kkanske kan promenera söndag kväll? Kram Maria

Kärrans blogg sa...

Hej Ia! Vi får besök på söndag kväll. Kan du på morgonen?
Kramkram från Kerstin

Anne-Lie sa...

Vi åker mycket snart men tänkte inte flagga för det i min blogg - man vet ju aldrig;-))

Blir lite avis för din promenix - tyvärr hann jag inte det idag fick förbereda inför makens kalas istället!

Sköt om dig-♥-