06 december 2009

Försmak på julen


Vi hade en mysig kväll här hemma igår. Mina föräldrar och bägge barn var här på julmat. Vi äter alltså julmat innan jul. Ad hade sparat sig hela dagen och bara ätit 2 knäckemackor på morgonen för att kunna äta mycket julmat hos oss på kvällen.

Maten smakade underbart. Det är J som fixar det mesta av matlagningen. Efter julmaten åt vi lite blandad frukt, sedan kaffe, lussekatt och nybakad kaka. Lite försmak på julen!  


TACK för kommentarerna i tidgare inlägg! Det roligaste med bloggandet är nog kommentarerna. Det är ju också kul att hälsa på i era fina bloggar, att få se era bilder och att få läsa om hur ni har det i era liv.
Idag visar jag lite bilder från mitt hem. Vi bor på tredje våningen i ett hyreshus med 8 lägenheter, byggt för mer än 100 år sedan.

3 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Så stämningsfullt det ser ut! Min gårdag var oxå helt perfekt vill jag lova - den är nu uppdaterad på Smått & Gott;-))

promenader på landet sa...

Hej! Vad mysigt det låter med julmiddag med den närmaste familjen! Vore kul att ta en promenad snart! Kram Ia

Babsan sa...

Vad fint och välstädat du har det!
Å mycket stämningsfullt ♥