12 december 2009

Långlördag


Ensam hemma idag eftersom J åker till Sthlm och träffar sina barn. Planeringen var egentligen att de skulle komma hem till oss på lite julfirande i helgen men nu blev det inte så. Det viktiga är att så många som möjligt har det så bra som möjligt. Därför fick jag en långlördag med mej själv. 
Har haft en ganska stressig vecka och känner att det är skönt att vara hemma och bara ta det lugnt. Ska gå en lång motionspromenad och fixa lite mat till kvällen, för övrigt har jag inget planerat. Ibland är det skönt att bara umgås med sig själv. Det kan vara en nyttig erfarenhet att lära känna sig själv och sina egna tankar. Tro inte att jag är någon slags eremit för jag tycker om att ha människor omkring mej. Men, ibland är det en nödvändighet för mej att bara vara, att stanna upp, tänka och lyssna inåt.
Dagens bild är från i somras då jag åt frukost på balkongen  

3 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Klokt beslut att ta en dag mitt i allt stök till att bara vara -♥-

Jag har valt att ta en hemmadag idag jag med men här städas lite och fixas lite men behöver inte stressa iväg någonstans! Ut ska jag oxå var så säker!

S o F sa...

Vilken himla härlig frukostbild - jag nästan känner ända hit hur du/ni sitter där en sommarmorgon och njuuuter.

Jag försökte fota lite utomhus i lågt stående solsken idag, men se det gick inte alls det. Svåra förhållanden för bra fotografering just nu.
(för fel på fotografen tror jag inte att det är) ;)

Trevlig fortsättning på helgen!

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg!
MVH Marie/Norrköping