08 december 2009

Möjlighet att påverka


Idag har vi skrivit ut biljetterna till Fuerteventura - känns underbart. Det är J, A, A och jag som ska resa. Jag bjuder med barnen eftersom det är härligt att resa tillsammans och dessutom fyller de 22 och 25 i januari. Jag är fantastiskt glad och tacksam över att vi har möjlighet att resa iväg tillsammans.
Boken "Vägar till visdom" av Stefan Einhorn fascinerar mej. Idag läser jag att visdom innebär att vi ser möjligheter att påverka skeenden. Det innebär att den som är vis inte ser sig själv som ett hjälplöst offer. "Vi har alla ett ansvar för oss själva men också för de medmänniskor vi möter."
TACK för era kommentarer - de gör mej glad!
Bilden kommer från www.apollo.se 

5 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Tänk om vi ses på denna soldränkta ö! Vi åker dit för att fira makens 50 årsdag;-))

Kärrans blogg sa...

Det skulle ju va trevligt att ses! Vi kommer dit (till Jandia) den 4/1.
/Kerstin

♥ Fyra årstider sa...

Hej
Ha det riltigt skönt. Förstår att du längtar nu efter all vaccin. Min pojk behöver ta spruta 2 men frågan är när..måste kolla öppettiderna.
Kram Lotta

promenader på landet sa...

Hej! Gärna promenad-längtar!! Kanske söndagkväll? Kram Ia

Anne-Lie sa...

Den 4 är vi hemma igen;-)) Vi åker till Corralejo!