04 augusti 2024

Besök av Maria

I torsdags vid 13.30 mötte jag Maria på Varbergs station. Vi promenerade hem till mej och åt lunch (som jag hade fixat i förväg). Efter lunch satte jag Maria på bussen till "Läjet" och jag tog cykeln. Där hälsade vi på hos Arwid, Lotta, Lo och Tuva, där var också Adam =) Vi satt och fikade och pratade i deras uterum och sedan cyklade vi till piren där vi badade allesammans. Så härligt att bada, mysigt att bada med Lo och Tuva som simmar omkring med sina armpuffar.

Efter badet cyklade Maria och jag hem till mej. Maria lånade en cykel hos Arwid och Lotta.

På kvällen hade vi picknick på berget vid fyren, en underbart vacker kväll. Bilden ovan är tagen av Maria.

I fredags efter frukost gick vi motionsrundan över berget, på strandpromenaden, rundade fästningen och tillbaka. Vi stannade och fotade ibland.

Sedan lunch hemma hos mej, därefter packade vi våra badväskor och åkte mot stranden vid lilla Apelviken. Vi satt i solen en stund och sedan badade vi länge. Så härligt!

På kvällen hade vi tänkt att äta middag på Fästningsterassen men det var fullbokat, så det fick bli middag på Joels Brygga i stället =) Vi gick omkring i hamnen en stund före maten, så mycket fint att titta på.

Kl. 19.00 hade vi bokat bord på Joels Brygga. Jag lyxade till det med torskrygg och Maria åt rökt lax. Maten var ljuvligt god. 

Efter middagen på Joels Brygga cyklade vi hemåt på vackra vägar utmed havet.

Vi stannade flera gånger utmed vägen för att beundra utsikten och ta bilder.

Ännu en vacker sommarkväll! 

När vi kom hem till mej satt vi i sofforna, drack te och pratade. Vi pratade om livet här och nu, och hur det var, utan filter eller censur. Framåt 22.30 var det läggdags. 

Igår förmiddag vinkade jag av Maria när hon klev på tåget till Borås där hon sedan bytte från tåg till buss mot Mjölby. Tack Maria för fina dagar och fina samtal!

När jag kom hem från stationen packade jag badväskan igen, tog med lunch och cyklade till stranden. På stranden var Adam, Arwid, Lotta, Lo och Tuva. Mysigt att vara tillsammans alla, bada och gräva i sanden med Lo och Tuva. Efter några timmar på stranden fick vi våfflor hemma hos Arwid och Lotta, våfflor med grädde, färska jordubbar och hjortronsylt. Himmelskt gott! Sedan lek och trädgårdsfix. 

Känner mig så tacksam över allt fint och roligt jag får uppleva!

Inga kommentarer: