20 juli 2021

Utflykt till Norrgavel i Lammhult

Vi har åkt tur och retur till Lammhult idag för att besöka butiken Norrgavel. Älskar den här typen av inredning - okonstlat, funktionellt och vackert med hållbara, miljövänliga naturmaterial.
Vi kollade mest på sofforna idag, bra att se dem i verkligheten och att provsitta. Soffan som vi tänkt köpa var verkligen skön att sitta i och snygg att se på. Jag älskar den här tidlösa designen, enkelheten och bekvämligheten med hög mysfaktor.

Men kolla här! Här har vi sambo Jens som provsitter en tre-sits träsoffa. Precis den som vi vill ha, men med annat tyg på kuddarna. Vi tänker oss en havsgrön-blå sittkudde med rygg- och sidokuddar i en något ljusare nyans s.k. Aqua-marine. Soffan på bild är av björk men vi kommer att välja såpad ek.
I butiken hittade vi toapappersrullehållare och handdukskrokar som vi köpte. Sambo Jens tyckte att vi skulle köpa en ljusstake till badrummet en trappa upp (där jag håller till).
På vägen hem från Norrgavel stannande vi på en rastplats med sjöutsikt och åt våra lunchmackor. Nästa stopp på vägen hem blev Gränna. Men... det var helt galet mycket folk där! Vi gick i alla fall en promenad vid hamnen och köpte med oss rökt lax hem till kvällens middag. Från Gränna körde jag hela vägen hem. 
Den rökta laxen kryddad med citronpeppar var jättegod, vi åt den tillsammans med kokt egen färsk potatis, kall sås och sallad.
Här är ljusstaken från Norrgavel på plats i badrummet. Den passar väl ganska bra ändå. 
Och en bild till... 
Badrummet på nedre plan är inte klart än... Vi väntar på ett skåp som ska sättas upp på väggen där. När allt är klart kommer bilder här i bloggen.
Och här fastnade jag på en bild också, när jag fotade nya ljusstaken i badrummet.
I morgon ska jag plocka våra svarta vinbär. Förra året plockade jag c:a 20 liter, tror att det blir ännu mer i år.
Godnatt och sov gott allesammans! 

Inga kommentarer: