12 januari 2022

Dagens lunch och lite annat

I morse när jag vaknade vid 7-tiden kikade jag in här i min blogg och såg att ni är ganska många besökare som är morgonpigga. Redan tjugotre besökare så tidigt på morgonen! Man får ju hälsa på här i bloggen när man vill och vilken tid på dygnet man vill men jag blev bara så förvånad.
Igår var det första dagen på mitt "extraknäck" som pensionär. Arbetsuppgifterna kan jag på rutin sedan tidigare men... det som var svårt var att inte gå vilse i lokalerna ;) Jobbade ihop med två andra pensionärer som jag känner sedan tidigare. Jag hade en introduktionsdag första dagen och jobbade mest med dokumentation i det nationella registret. Att injicera vaccin behöver jag inte träna på det kan jag men det kan i och för sig vara andra vaccin än vad jag är van vid. Idag har jag varit ledig och i morgon blir det en jobbdag igen. Kommer att jobba max två dagar i veckan och endast med vaccinationer.

Idag har vi haft lunchträff med jobbarkompisar som numera är penionärer, första gången som jag var med =) Kul och trevligt att träffas och prata. Några av dem är timanställda på vår tidigare arbetsplats men... jag är glad över att jag "extraknäckar" på en annan arbetsplats nu.

Gick en motionsrunda i eftermiddag för att komma ut i dagsljus och för att röra på mig. Även om vädret var lite grått, tråkigt och blåsigt var det så underbart och jätteskönt att komma ut, i friska luften.

Ha en fortsatt fin vecka allesammans!

Inga kommentarer: