10 januari 2022

Tionde januari 220110

Igår eftermiddag var Jens och jag hos mamma Vera och  hälsade på. Jag hade gjort en äppelpaj som vi hade med + vaniljsås och kaffe. Mamma Vera var glad för besök och fika. Tycker hon är piggare, gladare och mer harmonisk nu efter flytten till Äldreboendet. Hon har mer sällskap, aktiviteter och folk omkring sig nu, på Trygghetsboende var hon mer ensam och stillasittande.

Pratade videosamtal med Arwid, Lotta och Lo igår. Så mysigt att ses och prata lite. Om alla är friska och mår bra kommer de häråt i helgen vecka tre.

Nu har jag varit ledig i nitton dagar och det har varit jätteskönt. Har varit med om mycket dessa dagar, även bara varit hemma och tagit det lugnt. Men... i morgon är det dags att gå upp tidigt för att åka iväg till vaccinations-jobbet på annan ort =) Den här veckan jobbar jag tisdag och torsdag, nästa vecka onsdag och torsdag på samma ställe. Tänkte försöka se till att jag själv får dos tre nu. 

Har också lite annat kul inplanerat (om alla är friska och mår bra). Ska träffa mina tidigare jobbarkompisar på lunch, vi är hembjudna till äldsta syster med man och så kommer Arwid, Lotta och Lo.

Tänk när det ser ut så här i trädgården igen =) Snö, vinter och kyla är fint och vackert men visst längtar vi till våren nu, till ljusare tider, sol och värme.

Dagens bilder är från maj 2021.

Inga kommentarer: