01 januari 2022

Sista onsdagen och torsdagen 2021

I onsdags den 29/12 åkte Arwid, Adam, Lo och jag till Varbergs Torg. Lotta var kvar hemma pga sina studier. På Torget köpte jag en stor nyårs-bukett tulpaner till Arwid och Lotta. Vi kikade i fönstren på Varbergs Stadshotell där det var julskyltat så fint. Sedan åkte vi till Getterön. Vi gick en promenad på stranden eftersom Lo behövde få sova en stund i vagnen. Det var lugnt, stilla och vackert vid havet.
Himmel och hav var grått i olika nyanser men vackert ändå. Det doftade tång och hav.
Efter promenad vid havet åt vi lunch på Hattavikens restaurang. God mat i mysig och trevlig miljö.
Sedan tillbaka hem till Arwid, Lotta och Lo. Adam, Lo och jag byggde med Duplo och lekte. På kvällen åt vi soppa och till dessert åt vi våfflor. Supergott och mysigt!

I torsdags morse gick jag upp när jag hörde att Lo vaknat. Vi fortsatte leka med Duplo bl.a. Arwid kom med en mugg morgonkaffe till mej och allt var så mysigt. Det som inte var så kul var att Adam insjuknade i kräksjukan samma morgon (elva dagar efter att familjen hade tillfrisknat!!!). Jag packade mina saker och satte mig sedan i bilen och körde ensam hem 27 mil. Jag hade ändå planerat att åka hem tidig förmiddag men reste något tidigare än planerat eftersom jag insåg att kanske även jag kunde insjukna. Inte så kul att må dåligt och köra ensam i bilen.
 
TACK för underbart mysiga och fina dagar tillsammans i "Läjet" och Varberg.

Att köra ensam i 27 mil är något jag aldrig gjort tidigare. Allt gick bra och jag insjuknade inte under bilfärden tack och lov.

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År 2022! Nu ska jag se på Nyårskonserten på TV. 

Inga kommentarer: