06 januari 2022

Syr, sorterar och inspireras

Har lagat lite med hjälp av symaskinen även idag. Helt otroligt att den gamla symaskinen fungerar som den ska. Tror att jag var i 20-års-åldern när jag fick den av mina föräldrar. Den var inte ny när jag fick den, mina föräldrar hade köpt den begagnad. Modellen är en Husqvarna Automatic 21 A, tillverkningsår 1958 - 1961. 
Våra handdukar har fått flytta in i ett skåp i lilla gästrummet, vi hade dem i ett av badrummen före renovering. Här var det lite rörigt förut med handdukar och lite annat i en enda röra, handdukarna fick tryckas in i skåpet för att få plats. Nu har jag styrt upp det lite bättre. Katt-handdukar längst ned till vänster på samma hylla som några flaskor schampo/balsam, mina fotoalbum och det som hör till. I resten av skåpet våra handdukar i olika storlekar. Ska kanske passa på att sy lavendel-påsar att ha i skåpet nu när symaskinen är framme? Såg ett tips om att sy lavendelpåsar av gamla dukar och kökshandukar man inte anväder längre. Bra med återbruk och typiskt bra pensionärs-pyssel ;) på lediga dagar.

Inga kommentarer: