02 januari 2022

Lite statistik och bästa bilderna 2021

Idag blir det lite sammanfattning av blogg- och foto-året 2021, lite statistik och ett urval av bästa bilderna.

År 2021 blev det 186 blogg-inlägg, en tredjeplats. Flest blogg-inlägg är från år 2009 med 291 inlägg, därefter på andra plats år 2010 med 256 inlägg.

Det mest lästa blogg-inlägget 2021 är från den 5 juli, handlar om vår badrumsrenovering och om vad som hände med bilen på Midsommarafton. Inlägget hittar du HÄR.

På andra plats ett inlägg från 4 juli som handlar om när Arwid, Lotta och Lo besökte oss. Inlägget hittar du HÄR.

På tredje plats ett blogg-inlägg från 22 maj, handlar också om badrumsrenoveringen här hemma och varifrån vi fick inspiration. Inlägget hittar du HÄR.

Har gått igenom årets bilder månad för månad och valt de jag tycker bäst om, det blir allt från 1 till kanske 4 - 5 bilder/månad.

Månadens bild januari 2021 är tagen i bilen med kameran i mobilen, när Jens kör. Bilden har jag kallat "Hemväg". Bilden föreställer de två träden jag alltid passerar på vägen till eller som i det här fallet från jobbet.

Två bilder från februari 2021. En liten stjärtmes i Avenbokshäcken vid vår altan och
en motljusbild en kall, vintrig februaridag.

I mars 2021 var jag i Göteborg en långhelg och hälsade på Adam, Arwid, Lotta och Lo. Så mysigt att hålla Lo i handen! Bilden är tagen av Arwid

Det blir två bilder från april 2021. Utflykt med Adam som firade påsk hos oss.
I slutet av april var jag tillbaka i Göteborg igen, bilden är tagen Valborgsmässoafton.

Från maj 2021 blir det två bilder =) Den här bilden är från de första dagarna i maj, i Gubbero-parken, som är en stor och fin lekplats. Var i Göteborg över Valborg och första maj.
Tror att det här är äppelträdet Aroma hemma i vår trädgård. Tänk att dessa små sköra knoppar är förstadiet till stora, fina och supergoda äpplen.

Här är två bilder från Midsommardagen 2021. Adam var hos oss i midsommarhelgen, bilderna är från vår utflykt till Lunds Backe.
Blåklint, Östergötlands landskapsblooma, så somrigt med härlig midsommarkänsla.

Från juli 2021 blir det tre bilder. Här är Arwid och Lo i lekparken i vår lilla stad.

En bra bild är en bild som förmedlar en känsla, en bra bild kan också vara en bild med superbra kvalitet men måste inte vara perfekt. Det viktiga är känslan i bilden.

Den här bilden har Arwid tagit, Lo och jag på vår altan. Min känsla är glädje och kärlek =) En riktigt bra bild.
I somras var det sådan blomsterprakt och grönska i vår trädgård. Kändes som att all växtlighet gav allt de hade.
I augusti 2021 hade jag en händelserik vecka. Började veckan med söndagmiddag hemma hos Adam. Här är bordet dukat hemma i Adams fina och mysiga kök.
Satt på Adams balkong i fina sensommarkvällen, beundrade växtligheten, pratade och hade det mysigt.
Den här veckan i augusti flyttade Arwid, Lotta och Lo till sin villa i Träslövsläge precis utanför Varberg. Villan har en fantastiskt fin och välskött trädgård.

Det blev mycket lek och mys med Lo. Här är det lite kvällsmys med sång tillsammans med "Kompisbandet".
Ja, bilderna kom lite i fel ordning här, men vad gör det. Här är vi i lägenheten morgonen före flytt.
Vilken svampsäsong, plockade massor av kantareller =) Den här och nästa bild är från september 2021.

Många soliga och varma dagar hade vi i september. Här är en bild som Arwid tagit på stranden vid havet, c:a 15 min. promenad från deras hus.
Oktober 2021 var en fin månad på olika sätt. Det var många fina dagar, fantastiskt vackra färger och en helt perfekt fotomånad. Det var svårt att bara välja några bilder ;) Bilden ovan är tagen på min födelsedag då vi var i Stegeborg.
Älskar den här bilden! Det är något speciellt med flyttfåglarna, att de gör det tillsammans, att de vet när det är dags att ge sig iväg, att de vet vart de ska osv. 
Här fick jag med lite höstfina färger när Jens och jag var på utflykt till Alvastra klosterruin.
Alvastra klosterruin med bilväg och Östgötaslätt i bagrunden. Nu-tid möter då-tid eller tvärtom.
Jag gillar ju det lite sköra och bräckliga som dessa grässtrån som blir så vackra och betydelsefulla för den här bilden.
Sedan kom november 2021 med många fina bilder men valde endast en bild. Även här fascineras jag av det sköra och bräckliga... "I det enkla bor det vackra" som Ernst säger.
December 2021 bjöd på många fina fototillfällen. Är mycket nöjd med den här inomhusbilden.
Vintrig och vacker Carlslundsskog.
Adam var hos oss hela julhelgen. Här är vi på annandagspromenad i Skogssjö-skogen, Adam fångar det fina solljuset på bild.
Mellan jul och nyår hälsade Adam och jag på hos Arwid, Lotta och Lo. Det blev många fina bilder från promenaden vid havet.
Avslutar detta mastodontlånga blogg-inlägg med årets absolut bästa bloggbild. Jag kan inte själv ta åt mig äran av bilden, det är Arwid som tagit den, med kameran i sin mobiltelefon. En suveränt bra bild, den fångar ögonblicket, den förmedlar en härlig känsla och bilden är av mycket god foto-kvalitet.
Ser fram mot många fina foto-tillfällen 2022!

Inga kommentarer: