03 januari 2022

Tankar av tacksamhet

Det är nu det känns och märks att det är på riktigt! Det började redan  igår kväll med en speciellt behaglig känsla i kroppen, när jag kände att i morgon är jag ledig. Behövde inte förbereda morgondagen som jag gjort tidigare för att spara tid, som att duka fram frukost eller lägga fram kläder. Jag var uppe mycket senare på kvällen igår utan oro för att missa sömntimmar. I morse blev det sovmorgon till omkring kl. 08.00. Sedan en underbart härlig ledig dag med stavgångsrunda och även städat ut julen.

Det är nu jag känner att det är så skönt och härligt att vara ledig, att inte behöva åka iväg och jobba på min gamla arbetsplats. Jag känner stor tacksamhet mot mig själv som tog det beslutet i somras, att säga upp min tjänst och sluta, för mitt eget bästa.

Ja som sagt, vi har städat ut julen idag. När vi plockade ner alla julsaker och julgranspynt lyssnade vi på lite julmusik och jag tänkte på hur fantastiskt fin och härlig den här julen var. Vi hade ett lugnt och skönt julfirande tillsammans med Adam. All julmat var i stort sett förberedd och räckte till flera måltider vilket innebar att sambo Jens inte alls behövde tillbringa sin tid med en massa matlagning. Adam och jag var utomhus mycket och gjorde utflykter. Sedan åkte vi till Arwid, Lotta och Lo och hade jättefina och mysiga dagar tillsammans. Adam blev ju tyvärr sjuk samma dag som jag åkte hem men han tillfrisknade och firade nyår tillsammans med Arwid och familjen sedan, som planerat. Nu är Adam hemma hos sig i Göteborg och jobbar igen efter ledigheten. 

Jens och jag hade ett lugnt och stillsamt nyårsfirande här hemma med god mat och lite bubbel. 

Kanske undrar någon om även jag smittades av kräksjukan? Nej jag blev inte sjuk tack och lov. Lite konstig i magen var jag något dygn men inget annat.

Ja, jag hur mycket som helst att vara glad och tacksam över! Life is good =)  

Inga kommentarer: