05 januari 2022

Landar, trivs, har det bra =)

I morse när vi vaknade var allt vitt och vackert ute. Dagens bild togs för några dagar sedan i naturen bakom lekplatsen utanför oss, ett fint litet fågelbo.

Börjar så sakta landa i mitt "nya liv", härligt med frihetskänsla och ledig tid. Har ägnat mig åt att ta tag i lite som jag tänkt på. Har bl.a. städat ett skåp och fick genast mycket bättre plats och ordning. Tog fram min gamla symaskin igår och lagade några jeans och lite annat. Idag har jag pysslat med orkidéerna och de övriga krukväxterna. Var också på PostNord idag och hämtade ett rek. brev som min gamla kompis och tidigare svägerska Ciccie skickat till mig. Hon har ett gammalt bankfack kvar i vår stad och vill ha min hjälp att tömma det. Då krävdes en fullmakt som hon skickade i brevet och nyckeln till bankfacket. På fredag får vi se vad bankfacket innehåller =) Sedan har vi en mycket bra anledning till att ses snart =)

Har också varit i mail-kontakt med min nya arbetsplats. Nu vet jag vad som gäller på tisdag som är min första arbetsdag där. I jobbet ingår endast att vaccinera och dokumentera detta, kommer att få träffa nya och ny-gamla jobbarkompisar. Det ska bli kul!

Önskar Er alla en fin Trettondagsafton! 

Inga kommentarer: