15 januari 2022

Vårkänsla

Igår blev det en väldigt lugn dag för mej. Fick äntligen min tredje vaccin-dos i torsdags när jag var på nya jobbet =) Igår kände jag lite biverkningar eller vad man ska kalla det, egentligen är det en helt normal reaktion på vaccinet. Hade lite huvudvärk, lite lätt förhöjd kroppstemp och var trött. Sov och vilade, mådde mycket bättre framåt kvällen och idag helt frisk igen =) Även Jens fick sin tredje dos i torsdags. Skönt att vi fått dos tre båda två, ingen av oss vill bli svårt sjuk i Covid och behöva belasta sjukvården, de har att göra ändå.

Idag motionsrunda på förmiddagen, all snö borta, kändes lite som vår i luften. Som vanligt njuter jag av att komma ut i dagsljus, i friska luften och att röra på mig. Härligt! I morgon blir det promenad med vännen Maria =)

Resten av dagen städ-och tvättdag bl.a. Härligt med rent hus och rena kläder. Ikväll äter vi ugnsbakad rotselleri med parmesan, saltbakad lök och till detta äter vi rester av gårdagens kyckling samt en skiva nybakat bröd.

Ha en fin och härlig lördagkväll!

Översta bilden är från mars 2018, övriga två bilder är tagna med kameran i mobilen vid dagens motionsrunda 

Inga kommentarer: