20 juni 2023

Biblioteks-besök, böcker och bad

Igår var Arwid, Lo, Tuva och jag på biblioteket här i Träslövsläge (Lotta jobbade). Arwid lånade en massa böcker till barnen, jag fixade lånekort och lånade en bok till mej. Efter biblioteks-besöket åkte vi direkt till stranden och badade allihop. Igår kväll efter maten åkte jag iväg på en cykel-tur och såg mej omkring för att lära mej hitta. Jag älskar min elcykel, har cyklat 16 mil på den nu.

Idag åkte vi till stads-biblioteket i Varberg där Arwid skulle återlämna några böcker som Lotta lånat. Vi stannade en stund i det fantastiskt fina biblioteket, jag kollade på en foto-utställning där och Arwid var med barnen på den fina barn-avdelningen. Bilden ovan är utsikt från ett av fönstren i biblioteket.

Bibliotek är en härlig plats att vara på, både för små och stora.
Efter biblioteksbesöket gick vi till bokhandeln i Varberg som också är en härlig plats att vara på. Jag köpte några födelsedagskort där, som ska skickas till vänner som fyller år i sommar.

Nu börjar det bli kväll och snart ska jag ringa till Adam och höra hur dags han kommer med tåget i morgon. Sedan läsa bok och kanske några avsnitt av den norska deckaren "Catch and release".
Hoppas att ni också har en fin kväll!

Kram till Er alla från Kerstin 

Inga kommentarer: