25 juni 2023

Fina dagar hela helgen

Vilken fin midsommarhelg det har varit och vilket underbart fint väder. På midsommarafton cyklade vi till en hembygdsgård där det var dans kring midsommarstång. För övrigt i helgen har vi fixat en massa god mat, gjort en ny variant av jordgubbstårta, fixat i trädgården, lekt med barn, spelat spel, varit på stranden, badat.

Idag efter frukost åkte jag till stora Coop och handlade, det behövde fyllas på i kyl, frys och skafferi. Sedan cyklade Arwid, Lo, Tuva, Adam och jag till en superfin strand, vi hade med oss lunch, frukt, vatten och strandleksaker. Varmt och skönt på stranden med lite svalkande vindar från havet, jätteskönt att bada. När vi efter några timmar på stranden cyklade hem köpte vi med oss jordgubbar och sedan gjorde Adam, Lo och jag en jordgubbspaj som var färdig då Lotta kom hem från jobbet. Sedan var det dags för Adam att åka hem till sig i Göteborg och jag skjutsade honom till stationen. Ikväll tog jag hand om köket efter maten och sedan har jag packat min väska för i morgon reser jag norrut för att uppvakta en 50-åring. Det ska bli kul!

Dagens bild är tagen av Adam på snäckstranden där vi var i torsdags och igår

Ha det bra alla! Kram till er alla från mej

Inga kommentarer: