10 juni 2023

Torg-lördag, grill-lunch, sol, lek och bad

I morse vaknade jag kl. 08.27!!! Helt ofattbart att jag sover så länge, 10 timmars nattsömn. Blev också förvånad när jag kom in i köket i huset och fick höra att både barn och föräldrar sovit till 07.45. Alla pigga och utvilade!
Efter frukost tog jag cykeln in till Varberg. Det är ju torg-dag där alla onsdagar och lördagar. Började med att kolla in allt på torget, mycket att titta på, sol och härlig stämning. Gick sedan vidare till några butiker, shoppade några sommar-toppar som kan vara bra att ha. Efter ett par timmar i staden cyklade jag hemåt.
När jag kom tillbaka var det grill-lunch på altanen, så gott och festligt. Jag tog hand om köket sedan, efter maten. Lo hade en kompis hos sig idag som också åt lunch hos oss. 
Framåt sen eftermiddag när Lo:s kompis åkt hem satt vi ute på filt i trädgården och lekte lite med Duplo. Efter kvällens middag hjälpte jag till med nattning,  Arwid var i Göteborg ikväll för att fira en kompis examen. Senare på kvällen tog jag cykeln till Snäckstranden för ett kvälls-bad.

Det var lite om min dag idag! Det blir mest dagboks-anteckningar här i bloggen. Det är ju så jag tänkt med min blogg, att den ska vara som en dagbok och fotoalbum. Men... önskar ibland att jag kunde skriva lite mer "djupt" om vad jag tycker och tänker. Vi får se om det kanske klarnar lite, om vad jag ska skriva och hur jag kan formulera mej.

Något som gjorde mej extra glad idag var ett sms från en vän som bl.a. skrev att hon blir glad av det hon läser i bloggen. Hon skrev mycket mer och det var så fint att läsa allt. Tack!

Dagens bilder är vallmo i trädgården här.

Hoppas att ni alla har en fin helg! 

Kram till Er alla från Kerstin 

Inga kommentarer: