16 juni 2023

Sex veckor efter flytt

Nu är det sex veckor sedan jag flyttade från Mjölby där jag bott i nästan 64 år. En stor förändring i mitt liv som jag är både stolt och glad över. Att i stället för Mjölby-bo bli Varbergs-bo har inte varit svårt. Känner att det är här jag trivs och att det är här jag vill bo. Älskar närheten till havet och naturen men framför allt närheten till de som betyder allra mest.

Det är lite som på bilden ovan, man ser inte alltid vart vägen bär men man får lita på att man kommer rätt ändå, att följa sitt hjärta eller magkänsla när man känner för att ta en annan väg än den man alltid brukar ta.

"Att våga är att förlora fotfästet en liten stund, att inte våga är att förlora sig själv."

Idag på förmiddagen åkte Arwid, Lotta och barnen till Göteborg och Liseberg, där de skulle träffa Adam. 

Jag cyklade till hamnen för att köpa havskräftor i Kräftvagnen till Lottas föräldrar. Kräftvagnen har öppet några timmar två dagar i veckan och då köar folk utanför redan innan de öppnar. Jag var där en halvtimma innan öppning och fick en bra plats i kön, jag köpte kräftorna, cyklade hem och la dem i frysen. Lottas föräldrar kommer till Varberg i midsommar och då ska kräftorna ätas tror jag.

Lotta skickade några fina bilder från Liseberg. En bild var på Lo och Arwid när de åkte FlumRide, en bild på Lo och Tuva i Farfars-bilarna.
I eftermiddag cyklade jag till Varberg för att hämta ett paket. En härlig cykeltur men vad mycket folk överallt ;) Kanske tar det lite tid att vänja sig vid att bo i en lite större stad, speciellt nu under turistsäsongen. Men jag gillar Varberg, en jättefin stad.
Det var allt från mej idag! Hoppas att ni får en fin helg allesammans! 
Kram från Kerstin

Inga kommentarer: