28 juni 2023

Havs-promenad och blomster-hav

I morse gick jag motionspromenad efter frukost. Tänk att jag har så här vackra vyer under promenaden nuförtiden. Här promenerar jag på strandängar vid havet.

I slutet av promenaden, innan  jag vänder och går tillbaka ser det ut så här med klippor och hav. Skönt att sätta sig här en stund, titta ut över havet och låta tankar komma och gå.
Tänker på hur det var för ett år sedan och känner en enorm tacksamhet över att den tiden är förbi, att jag lyckades sälja huset, köpa lägenhet, packa ihop mitt hem och flytta. Jag kan bara konstatera att jag klarat så otroligt mycket mer än vad jag tidigare kunde tro. Det märkliga är att jag varit så stark och handlings-kraftig trots att jag kände mej så skör och bräcklig då detta pågick. Besynnerligt! Men... jag har ju inte varit själv i allt detta, jag har fått hjälp och stöd på olika sätt från familj och vänner.
Idag har jag påbörjat projekt sälja bilen och det verkar också lösa sig på ett bra sätt. I fortsättningen kommer jag ta mig fram på min elcykel eller promenera. Ska jag resa längre får det bli med buss eller tåg. Det känns så skönt att äga så lite prylar som möjligt. Kanske har det att göra med ett annat perspektiv på livet, om vad som egentligen är viktigt på riktigt under vår tid här på jorden.
Idag var jag med Lotta, Lo och Tuva till "Blomsterhavet" för att köpa växter till trädgården här (Arwid jobbar idag). Sedan fortsatte vi in på Stora Coop och handlade. När vi kom hem åt vi lite "mellis" och sedan lite relax för mej. Framåt sen eftermiddag fixade jag middag till oss. När vi hade ätit tog jag hand om Bokashi, tankade ur Bokashi-vätska som Lo vattnade med, tömde och rengjorde Bokashi-hink och startade om på nytt med Biokol i botten och Bokashi-strö över mat-avfallet. 
När jag är klar med det här blogg-inlägget ska jag ta en cykeltur till havet, jag är badsugen.
Hoppas att du också haft en fin dag!
Kram från Kerstin

Inga kommentarer: