13 juni 2023

Trivs och mår bra

Igår gjorde jag en stor sats granola, den smakar extra gott när den är nyrostad. På eftermiddagen när Lotta kom hem från jobbet cyklade Arwid, Lotta och barnen till havet och badade. Då gjorde jag middag som var klar då de kom hem igen. Jag gjorde morots- och rödbetsbiffar med färsk-potatis, fetaost-kräm samt en vitkål-sallad. Alla var hungriga och åt med god aptit. Efter maten var det min tur att bada, tog cykeln till havet för ett kvällsdopp. Det var ljuvligt skönt i  havet!

Pratade med vännen Maria igår kväll. Så roligt att att prata och höra hur hon har det. Vi har planerat att ses vid två tillfällen i sommar.

Senare på kvällen igår fick jag sms från en fin vän som också är jobbarkompis från Boxholms-tiden. Blev så glad av hennes sms där hon bl.a. skrev att hon känner sådan glädje av att läsa om vad jag gör och hur jag har det. Hon skrev också om hur hon har det och vad som händer på jobbet. 

Det var lite om min dag igår.
 

I morse drack jag mitt morgon-kaffe och tog sedan cykeln till badbryggan för ett morgondopp. Det var några andra morgon-badare där som berättade för mej att det var 17,9 grader i vattnet. Lite kallt var det men jag badade och det var skönt. Efter badet satt jag i solen en stund, sedan cyklade jag hemåt och åt frukost.

Efter frukost var det dags för en motionspromenad. Jag gick på strandängar och sandstrand utmed havet, mot Södra Näs. Det var sol, värme och så vackert överallt. Jag älskar havet och naturen här och jag älskar att bo här.

Efter dagens lunch packade jag strandväskan och cyklade till Snäckstranden. Där låg jag i solen och lyssnade på intressant podd. Jag badade också förstås, havet kändes ljummet (varmare än i morse), helt underbart. Efter en stund kom Arwid, Lo och Tuva och gjorde mej sällskap (Lotta jobbade kvällspasset idag). När Arwid och Lo badade hade jag hand om Tuva på stranden.

Efter badet fixade Arwid och jag middag. Och som vanligt, alla var hungriga och åt med god aptit. Efter maten tog jag hand om köket och Arwid badade barnen. Sedan nattade jag Lo när Arwid nattade Tuva.

I morgon ska alla vi cykla till Lo:s förskola och vara med på sommar-avslutningen. Det ser jag fram emot, så roligt det ska bli.

Har fantastiskt fina dagar här med mycket innehåll, jag trivs med livet och mår bra, har allt man kan önska sig.

Avslutar dagens blogg-inlägg med en bild på den här lilla tjejen. Så mysig hon är, lilla Tuva.

Nu önskar jag alla Er därute en fortsatt fin vecka! Hoppas att ni har möjlighet att njuta av den underbart fina försommaren! Stor kram till Er alla från Kerstin

Inga kommentarer: