18 juni 2023

Så bra jag har det =)

Igår eftermiddag kom Arwid, Lotta och barnen hem från Göteborgsresan. Lo hade bl.a. åkt FlumRide två gånger på Liseberg, en gång med sin pappa och en gång med Adam. När de kom hem hade jag maten klar.

Idag på förmiddagen gick jag min motionsrunda. Nu går jag helst Södra Näs-rundan, en härlig blandning av strand-ängar, sand-strand, klippor och berg med en oslagbar utsikt.

Dagens lunch blev en mix av olika rester som behövde ätas upp.

Idag har Lotta använt min gamla symaskin och sytt upp gardiner. Jag har lekt med Lo och Tuva. Har också gjort en rabarberpaj och rensat häck på både in- och utsida. Härligt med lite trädgårdsarbete! 

Ikväll fixade Arwid maten och bjöd på en underbart god soppa med tillbehör som bestod av små skurna tunnbrödsrullar med örtsmör. Efter maten fixade jag köket när Arwid och Lotta nattade var sitt barn. Jag rensade sedan det sista utmed häcken innan jag tog kväll och gjorde mej en stor kopp te med en liten bit rabarberpaj. Nu sitter jag här i mitt "sommar-boende" med datorn i knät och bloggar =)

Ja, jag har det verkligen jättebra här på alla sätt. Jag tänker flera gånger varje dag på hur bra jag har det nu. Är så obeskrivligt tacksam över att jag är där jag är, att jag är frisk, mår bra och dessutom har roligt hela dagarna =) Tror att jag kommer få träningsvärk i skratt-musklerna =)

Hoppas att alla ni fina blogg-besökare också har mycket att vara glada och tacksamma över!

Dagens bild är en nyutslagen ros i Arwids och Lottas fina trädgård

Kram till Er alla från Kerstin 

Inga kommentarer: