09 juni 2023

Sol, strand, hav och bad

Även denna fina dag blev det en cykeltur med Arwid, Lo och Tuva till havet. Vi packade badväskor, strandleksaker, tog med oss frukt och vatten och cyklade till Apelviken efter lunch. Lotta hade eftermiddags- och kvällspass på BB i Varberg och kunde inte följa med till stranden. Först satt vi på stranden, grävde, gjorde sandkakor, åt frukt. Sedan var det bad-dags. Arwid och Lo badade först och jag hade hand om Tuva. Sedan var det min tur att bada. Idag var det jätteskönt att bada, kändes som 20 grader. Jag låg i vattnet länge, simmade och njöt av badet och livet.

Efter några timmar på stranden var det dags att packa ihop och cykla hem. Men först provade vi hängmattorna på stranden. På bilden här är det Lo som ligger och myser i en av häng-mattorna. 
 

Bredvid hängmattorna kunde man också prova på hur det är att stå på surfbrädor. Tuva ville gärna prova det tillsammans med pappa Arwid. Vi hade en superhärlig eftermiddag på stranden!

När vi kom hem igen svängde Arwid ihop en makalöst god pasta-rätt, alla var hungriga och åt med god aptit. Jag fixade ordning i köket efter maten och Arwid badade barnen. Sedan nattade Arwid Tuva och jag nattade Lo. När barnen somnat satt Arwid och jag ute i trädgården en stund.

Tänk att man kan ha det så här bra! Jag är obeskrivligt tacksam för allt fint, roligt och mysigt jag upplever! Tack! 

Nu önskar jag alla Er en super-fin helg! Ta hand om Er och var snälla mot er själva och varandra!

Inga kommentarer: