08 juni 2023

Glad cyklist

Igår eftermiddag cyklade Arwid, Lo, Tuva och jag till fina badbryggan. Arwid och Lo badade men inte jag för det var bara 18 grader i havet, lite för kallt för mej. Det var som vanligt jättehärligt att vara vid havet, sitta i solen i sofforna på badbryggan. Mysigt!

Bilden ovan är från en annan dag när jag var i natur-reservatet.

Idag har jag varit på stora Coop och handlat åt oss. Arwid och jag fixade lunchen tillsammans. Arwid, Tuva och jag åkte tillsammans och hämtade Lo på förskolan sedan. När vi skulle åka sa Arwid till mej att nu är det dags att du övningskör. Sagt och gjort, jag satte mig bakom ratten i Teslan, fick noggranna instruktioner och sedan var det bara att köra. Det var första gången jag körde en el-bil och det var enklare än att köra min egen. Jag ska sälja min bil snart och behöver kunna köra Arwid och Lottas bil eftersom jag kanske kommer låna den ibland sedan.

Till kvällens middag gjorde Arwid pizzor, en röd och en vit. Jag hjälpte till med vitkålsalladen och lite annat. Pizzorna blev förstås supergoda. Lotta kom hem från sitt sommar-jobb (BB Varbergs sjukhus) lagom till middagen.

När jag hade plockat ned all disk i diskmaskinen efter maten satte jag mig på cykeln och körde mot Varberg. Jag cyklade den underbart fina cykelvägen utmed havet, Apelviken och strand-promenaden, fortsatte cykelturen fram till huset där jag ska bo sedan. Området Söder i Varberg där jag kommer bo känns mysigt, känner att jag kommer att trivas där också. Sedan cyklade jag samma väg tillbaka. Vilken härlig cykeltur och vilken vacker kväll! Jag är så glad över allt jag får vara med om här, så glad att jag flyttade hit.

Bilden ovan är från kvällens cykeltur

Hoppas att ni haft en fin kväll!

Inga kommentarer: